Konjunktivitis kod dece: Sve što treba da znate o infekciji oka kod dece

Konjunktivitis kod dece je česta pojava koja može izazvati zabrinutost kod roditelja. Znakovi ove infekcije su crvene oči, svrab i suzenje. Ova infekcija se brzo i lako prenosi među decom i može imati epidemijske razmere. U daljem tekstu možete pročitati šta je konjunktivitis, kako se manifestuje kod dece, koliko traje i kako se leči.

Šta je konjunktivitis?

Konjunktivitis je upala konjunktive, prozirne membrane koja oblaže beonjaču (beli deo očne jabučice) i unutrašnju stranu kapaka. Ova upala može biti izazvana bakterijama, virusima, alergijama ili toksinima poput hemikalija u bazenima ili dima od cigarete.

Konjunktivitis kod dece

Deca su posebno podložna konjunktivitisu zbog boravka u kolektivu sa drugom decom u vrtićima, školama i na igralištima. Infekcija se lako širi direktnim kontaktom ili deljenjem igračaka, peškira i slično, pa je važno rano prepoznati simptome kako biste brzo reagovali i sprečili dalje širenje infekcije.

Simptomi konjunktivitisa kod dece uključuju crvenilo očiju, suzenje, svrab, oticanje kapaka i stvaranje gustog, žutog ili zelenog sekreta. Važno je naglasiti da se konjunktivitis može javiti i kod novorođenčadi, često kao rezultat infekcije koja se prenosi tokom porođaja.

Infekcija oka kod dece

Infekcija oka kod dece najčešće je uzrokovana bakterijama ili virusima. Bakterijski konjunktivitis se leči antibioticima, dok je virusni konjunktivitis poput onog uzrokovanog adenovirusima, često prolazan i zahteva simptomatsko lečenje.

Crvene oči kod dece

Jedan od najuočljivijih znakova konjunktivitisa kod dece su crvene oči. Ovo crvenilo je rezultat proširenih krvnih sudova u konjunktivi, a proširenje krvnih sudova je reakcija na upalu. Važno je napomenuti da crvene oči nisu uvek znak konjunktivitisa, već mogu biti posledica i drugih stanja, alergija ali i upala dubljih struktura oka. Pored crvenila, dolazi do pojačanog suzenja oka kao i do osećaja svraba ili žuljanja.

Koliko traje konjunktivitis kod dece?

Koliko traje konjunktivitis  kod dece jedno je od najčešćih pitanja koje dobijamo. Trajanje konjunktivitisa kod dece može varirati u zavisnosti od uzroka infekcije kao i načina lečenja. Virusni konjunktiviti mogu trajati dosta dugo, čak i do tri nedelje.

Dečija oftalmologija

U ranom prepoznavanju i lečenju konjunktivitisa ključnu ulogu igra dečija oftalmologija. Oftalmolozi specijalizovani za dečije očne bolesti mogu postaviti tačnu dijagnozu i propisati odgovarajuću terapiju. Redovni oftalmološki pregledi su važni za očuvanje zdravlja očiju kod dece, jer neki problemi, poput refraktivnih grešaka (dioptrija), mogu uticati na razvoj vida deteta i dovesti do stanja slabovidosti.

Lečenje konjunktivitisa kod dece

Lečenje konjunktivitisa kod dece zavisi od uzroka infekcije. Ako je bakterijski, oftalmolog će propisati odgovarajuće antibiotike. Za virusni konjunktivitis, lečenje se uglavnom fokusira na ublažavanje simptoma. Veštačke suze i izbegavanje trljanja očiju mogu pomoći u bržem oporavku. Potrebno je obratiti pažnju na higijenu i detetu izdvojiti poseban peškir za brisanje lica kako se konjunktivitis ne bi javio i kod ostalih ukućana jer se ova infekcija lako prenosi.

Prevencija

Prevencija konjunktivitisa kod dece uključuje podsticanje higijene ruku, izbegavanje deljenja peškira i jastučnica, te podsticanje dece da ne dodiruju oči često. Kad se jave simptomi konjunktivitisa potrebno je izdvojiti dete iz kolektiva dok ne dodje do ozdravljenja jer virusni konjunktivitisi mogu dostići epidemijske razmere. Ako je konjunktivitis uzrokovan alergijama, identifikacija alergena i izbegavanje kontakta s njima može smanjiti učestalost upala.

Konjunktivitis kod dece može izazvati nelagodnost i brigu roditelja, ali pravovremeno prepoznavanje simptoma i adekvatno lečenje mogu ublažiti tegobe, skratiti tok bolesti i sprečiti komplikacije.

Važno je da roditelji budu informisani o simptomima konjunktivitisa i da se obrate dečijem oftalmologu ukoliko primete bilo kakve promene u zdravlju očiju svoje dece.

Redovni oftalmološki pregledi igraju ključnu ulogu u očuvanju zdravlja očiju kod dece, pružajući im najbolje uslove za optimalan razvoj vida. Dečiji oftalmološki pregled možete zakazati popunjavanjem web formulara ili pozivanjem call centra na 021/661 00 00.