ŠTA SE DEŠAVA SA OČIMA KOJE SU IZLOŽENE EKRANIMA?

• Zamaranje očiju
  • Slabljenje oštrine vida
  • Glavobolje
  • Osećaj peska, peckanja i bola

Opisani simptomi se povezuju sa sindromom suvog oka. Suvo oko može dovesti do osećaja umora i nelagode zbog nadraženosti. U zavisnosti od stepena suvoće, simptomi suvog oka mogu biti bol i osetljivost na svetlost.

Preporučuje se da ljudi koji rade u IT sektoru, zbog prekomernog sedenja ispred računara, treba da urade detaljnu proveru zdravstvenog stanja očiju na svakih 6 meseci.

ŠTA JE SINDROM SUVOG OKA?

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije 40% odrasle populacije ima sindrom suvog oka.

Sindrom suvog oka je hronično stanje u kome ili nema dovoljno suza ili su suze neodgovarajućeg kvaliteta. Ukoliko se pravovremeno ne leči može dovesti i do drugih, težih oboljenja oka (oštećenje rožnjače, upalni procesi), kao i do pada vidne oštrine.

Ovaj sindrom utiče na kvalitet života na taj način što otežava svakodnevne aktivnosti (rad na blizinu, čitanje, gledanje televizije) a osobe postaju manje tolerantne na suv vazduh (klimatizovane prostorije) i tegobe su izraženije u takvim uslovima.

DIJAGNOSTIKA SUVOG OKA

Prvi korak u dijagnostici suvog oka jeste pažljivo uzeta anamneza, odnosno razumevanje težine simptoma i stanja koje pacijent opisuje. Zatim se detaljnim pregledom i testovima proverava stepen suvoće oka.

DA LI JE ŠTITASTA ŽLEZDA POVEZANA SA SIMPTOMIMA SUVOG OKA?

Bolesti štitne žlezde doprinose nastanku sindroma suvog oka. Ponekad je upravo to i prvi simptom na osnovu kojeg doktori posumnjaju na bolest štitne žlezde.

DA LI JE SUVO OKO OPASNO PO ZDRAVLJE?

Suvo oko može biti opasno za zdravlje oka jer je oslabljena prva barijera koja sprečava ulazak mikroba u oko. Očne infekcije su puno češće kod ljudi koji boluju od ove bolesti i potrebno je pridržavati se doktorskih uputa kako bi se mogućnost infekcije svela na minimum.

LEČENJE SUVOG OKA KAPIMA

Danas postoji više proizvođača kapi za suve oči ili veštačkih suza. Koje od njih su najbolje za Vas odrediće oftalmolog nakon detaljnog očnog pregleda.

Bitno je da u njima nema konzervansa. Konzervans dugoročno može dovesti do iritacije i crvenila očiju, tako da ga svakako pokušajte izbeći.

Veštačke suze je potrebno koristiti svakodnevno, kako bi se smanjili simptomi suvoće oka.

NAJNOVIJI LASERSKI TRETMAN U BORBI PROTIV SUVOG OKA – LEČIMO UZROK, A NE POSLEDICE

U Očnoj klinici Bulevar imate mogućnost lečenja suvog oka, najnovijom tehnologijom. U svetu na taj način već preko 200.000 pacijenata spaseno od simptoma suvog oka.

Očna klinika Bulevar je prva u Srbiji koja tretira uzrok suvog oka i na komforan način vas oslobađa neprijatnih simptoma suvog oka. Lečenje se najčešće sprovodi ambulantno, kroz tri tretmana, u periodu od dva meseca. Pacijent olakšanje oseti već nakon prvog tretmana.